• Praktyki informatyków i teleinformatyków w Grecji

• 4 maja 2018 roku rozpoczęliśmy wspaniały pobyt w Grecji, który jest dla nas nie tylko praktyką zawodową, ale również świetną zabawą i czasem integracji oraz poznawania nowej, jakże odmiennej kultury. Grecja przywitała nas nie zbyt przyjazną pogodą, ale mimo wszystko spodobał nam się region Macedonii, w którym znajduje się hotel San Pantaleimon. Piękne widoki zrekompensowały nam długą  podróż autokarem. Już pierwszego dnia po przyjeździe, mieliśmy spotkanie organizacyjne oraz w zakresie BHP i organizacji stanowiska pracy.

Spędziliśmy ciekawy i bogaty pod względem kulturowym weekend. W sobotę wybraliśmy się do zespołu klasztorno-skalnego Meteory. Wycieczce tej towarzyszyły piękne widoki i duża dawka wiedzy o samej Grecji, jej historii i kulturze. Zanim wjechaliśmy do klasztoru, odwiedziliśmy pracownię ikon prawosławnych, które niekiedy pisze się nawet 3 miesiące!

W niedzielę natomiast popłynęliśmy w rejs na wyspę Skiatos, na pokładzie statku Capitan Costas. W podróży towarzyszyły nam delfiny i mewy, przyciągnięte przez dźwięki polskiej muzyki, dominującej na statku tego dnia. Po 2 godzinnym rejsie dopłynęliśmy do archipelagu Sporad Północny, zjedliśmy obiad i zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia. To zdecydowanie jedna z najfajniejszych wycieczek, jakie Grecja może oferować. W środę natomiast wybraliśmy się do malowniczej miejscowości ulokowanej na zboczach Olimpu – Stary Pantalejmon, która ugościła nas pięknymi widokami na Riwierę Olimpijską i degustacją miodu z kasztanów, który okazał się bardzo smaczny.

W ramach praktyki zawodowej wykonywaliśmy różne zadania w zespołach. Część z nas naprawiała laptopy, które wymagały ponownej konfiguracji, inni tworzyli sieci komputerowe, zarabiając przewody i podłączając je do patch panelu. Jeszcze inna grupa projektowała stronę internetową. Mieliśmy pełne ręce roboty, również w dniach kolejnych, podczas których zmienialiśmy stanowiska pracy, wykonując coraz to nowe zadania. Dzięki wsparciu naszego greckiego mentora, wszystkie obowiązki udało nam się sprawnie wykonać.

Aktywnie spędzamy czas wolny. Niektórzy pływają w basenie, inni w morzu. Gramy w koszykówkę na boisku nieopodal hotelu, piłkę nożną, piłką siatkową na plaży.

A już w najbliższy weekend czeka nas kolejna atrakcja, wyjazd do Aten, który mimo dalekiej drogi do pokonania, będzie na pewno niezapomnianym przeżyciem.

• „Nadzieja zawieść nie może…”

• Dnia 12 maja 2018 roku wolontariusze Zespołu Szkół Mechanicznych i Ogólnokształcących nr 5 w Łomży kolejny już raz włączyli się w akcję „Pola Nadziei” organizowaną  przez Fundację „Pomóż Im”, prowadzącą  Domowe Hospicjum dla Dzieci w Białymstoku.

Tegorocznym mottem kampanii były słowa zawarte w Liście do Rzymian „Nadzieja zawieść nie może…”. Jest to kampania mająca na celu propagowanie idei wolontariatu, bezinteresownej pomocy nieuleczalnie chorym oraz ich rodzinom. To międzynarodowy program realizowany wyłącznie przez hospicja, polegający na sadzeniu jesienią żonkili – symboli nadziei , tworzeniu „pól nadziei”. Kiedy wiosną kwiaty zakwitają – są rozdawane w ulicznych kwestach, a pozyskane w ten sposób fundusze pozwalają na częściowe zaspokojenie potrzeb podopiecznych hospicjum. Celem kampanii jest uwrażliwienie społeczeństwa  na chorobę i cierpienie ludzi żyjących w najbliższej okolicy.

• Zespół Szkół Mechanicznych i Ogólnokształcących Nr 5 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Łomży